Det bästa av det bästa

Jag tittade igenom lite gamla mail på Kärnhuset, det mailsystem vi använde på Katedral och hittade någonting fantastiskt komiskt. Bilderna är på mig, Peter och Pär i våra glansdagar och togs under tvåan någon gång när vi hade vår kurs i Foto tillsammans. Det bästa är att de är tagna med riktiga proffsgrejer och rekvisitan som gör de så härligt obehagliga. Underbart vad man kan hitta här i världen när man kollar runt lite!


What is love?


Fullständigt fantastiskt, helt enkelt.

Jag spenderade annars kvällen med att titta på filmen Watchmen som jag så länge tänkt titta på men det blev inte av förrän ikväll. Nu i efterhand är jag nöjd med filmen även om det fanns ett par cheesy scener som försämrade helheten en hel del och var svåra att ignorera. Dock gjorde karaktären Rorschach i princip hela filmen och de andra var ganska bleka i jämförelse med honom. Men eftersom han var en sådan intressant karaktär och handlingen verkade väldigt välgenomtänkt så var filmen utan tvekan mycket sevärd. Det fanns många snygga scener i den som man kunde njuta av och om man bara tagit bort vissa ganska sunkiga detaljer hade den varit nästintill perfekt. En väldigt bra film i Superhero-kategorin men utanför den har den vissa saker att önska. Men se den ändå, det är den värd!


Who watches the watchmen?


Kommentarer
Postat av: Peter

Angst, angst, angst?

2009-08-11 @ 00:00:01
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: aude

awseome awesome awesome

2009-08-11 @ 13:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0