Fjärilsjakt och annat

Idag fick jag för mig att gå ut i trädgården med mina kamera och fota det som kändes fint. Så det gjorde jag.


En påfågelfjäril med vackra vingar.


En humla.


En citronfjäril.


Grodan håller vakt i trädgården.


Påfågelfjäril som skaffar lite nektar.


Den lila blomman var definitivt ett populärt fjärilshangout.


Ett bi i en ringblomma.



Fjäril i en ringblomma.


En fin skata i trä som ingen annan än min egen morfar tillverkat.


Fina.


Citronfjäril.

På kvällen grillade vi korv, min mor gjorde en god sallad och oundvikligen så var allting upplagt för sausage surprise. Det innebär att man lägger alla korvar av minst 2-3 sorter på samma tallrik lite huller om buller så är det lika spännande att se varje gång man tar en korv vilken sort man kan råka få. Sedan var vi mätta och glada.


Nöjd mor och bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0