Fridsamt vemod

Sitter och jammar lite planlöst på min gitarr, kanske kan använda något av det jag spelar till mitt, Felicia och Olivias lilla musikprojekt Go to sleep Alfons Åberg featuring Das Komplette Trio. Vi har inte repat på ett tag nu så det känns som att det är dags snart igen. Måste ringa dem och bestämma någonting om det så att vi kan börja skapa låtar. Förhoppningsvis ska vi förutom egna låtar göra en cover på Totoro-sången som är oerhört fantastisk.

Idag jobbade jag sista dagen på jobbet och det känns tråkigt att inte kunna få arbeta mer nere på Uffes. Där fick jag spela vilka skivor jag ville, snacka om allt möjligt och sälja lite skivor då och då. Lite saker att fixa här och var, men annars var det rena drömmen. Dock ska vi gå och luncha på torsdag, alla tre som jobbar där så det blir ändå lugnt att säga goodbye Uffe, hello universitetet. Trots att det är lite vemodigt så är det ju bra att gå vidare och detta jobbet kommer vara en bra referens när jag ska söka nytt jobb.

Så den största utmaningen jag står inför just nu är förmodligen att luska ut vad jag ska göra tills min kurs i filmvetenskap börjar. Hittills har jag tänkt att jag kan umgås med mina kompisar som också saknar arbete, skapa musik och försöka ta tag i övningskörandet. De två första sakerna känns mycket mer lockande men att ha körkort är ju väldigt smidigt sen. Så får jag ta och leta lite jobb också, ett extraknäck medan jag pluggar vore ovärderligt. Livet går vidare och estudientens luckliga dar tillsammans med det mesta vad det innebar lämnas i minnet medan jag går in i någon slags mer ansvarsfull period som börjar kännas mindre och mindre främmande. Nu ska jag läsa i den fantastiska Kafka på stranden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0