Eller manana manana som vi säger

Efter att ha umgåtts lite med Aude och Urban som till skillnad från mig ska upp relativt tidigt imorgon känner jag mig grymt nöjd. De är väldigt trevliga människor och det var skönt att bara ta det lite lugnt tillsammans med dem. Trots att det inte blev något badande just den här gången så fanns det ingen anledning till att känna sig missnöjd. Det finns helt enkelt inte på kartan att vara det just nu. Annars vet jag inte riktigt så noga vad som finns på kartan och hur man borde vara men det är jag ju knappast ensam om. Bara man tar sig fram utan att vara alltför bitter över hur saker ligger till i världen så är det nog lugnt.


Fotspår på väg åt olika håll, ingen aning vart.

Jag kan ändå vara lite stolt över mig själv eftersom jag idag åtminstone fixade en ny header på bloggen men jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska hitta på med bakgrunden. Det löser sig. Det skulle vara skönt att helhjärtat kunna yttra den repliken till allt annat också men när man själv måste engagera sig så mycket så blir det lite knepigare. Jag skulle gärna adoptera lite mer av mañana mañana-tänket eftersom jag alltid prioriterat människors trivsel framför effektivitet i sig. Om man inte stressar så mycket, lever lite mer avslappnat och låter saker ta sin tid så tror jag att man mår lite bättre. Trots att jag ofta kan vara väldigt duktig på att skjuta upp saker som jag inte känner mig särskilt taggad inför så lyckas jag bara uppnå något slags försvenskat manana manana. Så en del av ångesten över att ha massa saker att göra hänger fortfarande kvar. Men fan, om det inte löser sig av sig självt så får jag väl helt enkelt ta och engagera mig lite mera. Det ska väl inte vara för svårt?

Nu engagerar jag mig i alla fall till den grad att jag går och lägger mig. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0