Mysig kräftskiva

Igår kväll var jag på kräftskiva hos min far och hade det hur bra som helst. Vi käkade kräftor, pratade och lyssnade på lite skön bakgrundsmusik i form av bland annat Tom Waits och Neil Young. Det var en oerhört mysig tillställning som fick mig att uppskatta den smått absurda traditionen til max och gav mig en behaglig glad känsla som varade hela kvällen.


Kräftorna som snart skullte ätas.


Glad far.


Glad Elias.


Till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljsås och kaffe ur den fina Prag-muggen.

Så när känslan av välbefinnande och nöjdhet var fullständig så var det dags för mig att dra vidare hem till Linn där det var en liten förfest. Jag fick tjänstgöra som Spotify-DJ och den rollen passade mig perfekt. Fortfarande var jag väldigt glad och hade det grymt bra hemma hos Linn också. Så småningom drog jag och Malin ner till Deluxe men när vi utanför entrén träffade på Aude, Tobias och Ubbe som gav en väldigt övertygande utläggning om hur tråkigt det var där inne så bestämde vi oss för att inte slösa bort våra pengar på inträde där. Så jag taggade med dem istället. Trots att vi inte ens gick in till kvällens mål så var jag väldigt nöjd med vad den innehöll.

Idag försökte jag hämta ett paket med lite kläder jag beställt från H&M men misslyckades eftersom stället jag skulle hämta det på stängde redan klockan två. Sen sprang jag förbi Skrinet där Aude jobbar och pratade lite med henne. Förmodligen blir det inte så mycket mer gjort en dag som denna och det känns skönt.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh, fuskigt med kräftskiva! Varför var det tråkigt på deluxe då?

2009-08-29 @ 17:48:26
URL: http://sagloikasaker.blogg.se/
Postat av: Elias

Hmm, jag var ju aldrig inne där men enligt the gang så spelade de tråkig soul, det var lite folk och de som var där var oparty.



Men kräftskivan var awesome!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0