Äntligen snö

Jag vaknade upp efter en lång natts sömn idag och blev väldigt glad när jag upptäckte att det var fullt med snö därute. För mig är snön förmodligen den bästa saken med hela vintern eftersom den lyser upp i det annars ganska deppiga mörkret och möjliggör saker som snöbollskrig, pulkaåkning och allehanda snökonstruktioner. Det känns ganska svårt att bli missnöjd när man går ut och trädgården ser ut så här:






Willy, numera frisk från sin kennelhosta var ute och åt lite snö.

Så för att fira snöns ankomst så byggde jag en liten snölykta som kunde lysa upp lite. Den blev senare nedtrampad av en av hundarna men jag kände att det mest var tanken som räknades.



När jag kom in igen satte jag mig med Paul Auster's New York trilogin, drack en kopp kaffe och åt ett par pepparkakor.



Så för att toppa av det här inlägget så vill jag propsa för Musikhjälpen som började i P3 igår och just nu är i full gång med att sända olika liveuppträdanden, låtar som man får önska för femtio kronor styck och andra allmäna påhitt för att samla in pengar. Alla pengarna går till att bekämpa malarian som skördar massor av liv dagligen. Programledarna är Christer, Ametist och Timbuktu som ska sända dygnet runt fram till den 20:e december. Väldigt kul och underhållande program som samtidigt gör någonting för en god sak, SVT2 sänder direkt från platsen 00.00-17.20 varje dag och annars sänds det ju som sagt dygnet runt i P3 fram till den 20:e. Om ni inte gjort det redan så kolla in det!

Kommentarer
Postat av: olive

jag har jag har! funnit musikhjälpen... jag levde mitt liv igenom studion idag. jag vill bo där^^

2009-12-15 @ 21:00:53
URL: http://minbloggistortsett.blogg.se/
Postat av: Pao

JAAA SNÖLYKTA! det är lätt den bästa 'snökonstruktionen'. möjligen snöHÄSTEN är bättre. men det är ett svårt beslut... snöätaren är ganska bra också. ät inte för mkt pepparkakor.

2009-12-15 @ 21:28:47
Postat av: Elias

Haha ja det är total awesome, sitter och kollar på det nu med SR:s sån här spelare, lovin' it! Fast musiken som spelas är ju jävligt sviktande i 'brahet' så att säga, alla events och mellansnacket som är kul.



Don't forget about old school snögubben! Den är nästan viktigast enligt min mening.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0