Tofta ikväll, Malmö imorgon

Idag introducerades jag för delkurs nummer fyra, den s.k. TV-kursen som handlar mestadels om media och kritiskt tänkande kring det. Verkar väldigt intressant och vi fick se ett debattprogram från 80-talet som handlade om alla de nya våldsamma skräckfilmerna som började hyras ut. Folket samlades med uppfattningen att detta måste totalförbjudas och vår dåvarande kulturminister kände att jamen det här får mig otänkt att tänka på ett passande bibelcitat som gick ungefär: "...hänga kvarnsten runt halsen på dem och sänka dem i sjön". Detta handlade då om skräckfilmernas ansvariga utgivare och kändes för människorna i studion uppenbarligen helt naturligt i sammanhanget och ingen kritiserade honom för det. Fantastiskt att se hur människorna förenas i någon slags masspsykos mot det nya mediet.

Ikväll ska jag i alla fall hem till Pär på någon slags bjudning och imorgon sticker jag till Malmö och tittar på Pete Doherty. Ska bli sjukt kul!

Annars är the latest news på hundfronten att också Willy har smittats av kennelhostan och hostar nu han också. Hoppas de blir friska snart och slutar vara ledsna.


Imorgon kan jag peta på Pete. Höhö.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hah. Du har helt rätt. Nej inte Willy också! Inte två ledsna hundar!

2009-12-04 @ 17:11:07
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Elias

Jo tyvärr två ledsna hundar men nu kan det åtminstone inte bli fler :P

2009-12-04 @ 17:14:50
Postat av: Pao

hoppas inte hans hjärta stannar! ao bra avundsjuk jag är. ha det förträffligt.

2009-12-05 @ 23:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0