A day in the life & smultronställe för skivälskare

När jag idag satt på mitt jobb i den just nu tveklöst bästa skivaffären i Växjö(Uffes) undrade jag för mig själv varför alla tyskar och danskar var tvungna att ta sig just dit. Sex gånger har det hänt nu, i samma ögonblick som en tysk fått syn på en LP med ABBA har denne väldigt falskt och med tysk brytning stämt in i Super Trouper. Jag frågar mig ännu en gång varför. Danskarna däremot är för det mesta ganska harmlösa medan tyskarna, som känt, förmodar att man kan deras språk. Dock kom det in en ganska irriterande dansk i tolvårsåldern som såg ut som ett tält tillverkat på gamla nerlagda Hip Shop och efterfrågade hip hop. Tyvärr hittade jag inget som lockade klädd-i-ett-tält-pojkens musiksmak.

Men nu när jag precis fått mat i magen(chicken nuggets, sweet chili sauce och ris) så kan varken tysk, dansk eller svensk tära på mitt tålamod. Dock kan jag inte låta bli att undra varför inte fler människor uppmärksammat Uffes väldigt fabulösa butik. Utbudet där vinner överlägset över de andra skivaffärerna, det är mycket billigare och som en extra bonus finns oftast Uffe där som kan tipsa om sköna skivor. Antingen det eller så sitter jag där och skiner som en sol och bara det är ju nog för att pallra sig bort dit och köpa en skiva, eller åtminstone hälsa på. Dessutom får jag sälja skivor från mitt förflutna som jag inte längre tycker om där och det är  ju helt enkelt fantástico. Vinyl, CD eller DVD, we've got something nice for everyone! (Förutom danskar som är iklädda tält).


Uffes Källare, en plats att fynda skivor på.

Nu ska jag, bokstavligen, rulla bort till Erik och sitta och mysa och titta på medan han och Malin ska grilla. Jag tar nog med min gitarr också, så kan jag sprida lite vackra toner omkring mig. Gott liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0