Ännu en lyckad dag

Idag har jag insett hur oförskämt nöjd jag faktiskt är med min tillvaro. Jobbet på Uffes källare är hur härligt som helst och eftersom det idag kom en ljudkille som fixade den trasiga ljudanläggningen så nu jobbar vi numera med skön musik ständigt spelandes. Det är ju en självklarhet att sådant hör hemma i en skivaffär.

Efter jobbet sprang jag hem till min far och åt thaimat tillsammans med honom, Simon(min bror) och Caroline. Maten var supergod(God bless Tam Nak!) och det var väldigt trevligt att sitta och prata med de andra. Senare hängde jag på Simon och Carro hem för att sitta och dricka öl och ha det trevligt. Det visade sig vara ett klokt beslut eftersom jag och Victor som också dragit sig hem till dem senare drog ner till Deluxe och kollade på Lars Demian & Dan Viktor. Det var en oerhört skön spelning, en slags melankoli som på något vis fyllde mig med ännu mera nöjdhet. Victor var även han fantastiskt nöjd och det var jag väldigt glad för. Efter spelningen sprang Victor hem till Simon och Carro igen medan jag hängde lite med ett par andra vänner som jag träffade utanför Deluxe. Men så småningom stack även jag tillbaka till min käre brors lägenhet.


Simon och Caroline är nöjda.                                Far också.


Trevligheter hemma hos min käre bror.

Kvällen avslutades alltså med att jag hängde lite mer hemma hos min bror och att jag sedan så småningom drog mig hemåt i sällskap av min andra bror. Väl hemma så hände det mest underliga; jag lyckades papercutta mig själv på en jordgubbe! Jag har absolut ingen aning om hur det hände men jag antar att det hade nåt med växtligheten på jordgubben att göra. Hur som helst är jag väldigt stolt över att jag lyckades med detta konststycke och kan se tillbaka på ännu en fin dag i mitt liv. Bara för detta ska jag göra en fullständigt onödig "bäst idag"-lista!

Bäst idag: Att titta på Lars Demian & Dan Viktor med Victor och att jag lyckades papercutta mig på en jordgubbe.

Sov gott, för det tänker jag göra!

Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0