Blåbärsplockning och grillning


Dagens fabulösa outfit.

Självklart vet alla vad denna outfit innebär; blåbärsplockning i skogen med mor! Så då har vi alltså gummistövlar(lånade från bror), mjukisbyxor(?), jacka(Intersport), t-shirt - Nothing rhymes with orange(threadless.com) och blåblärsplockarburk(ICA). Allting upplagt för en lyckad blåbärsplockning, så iväg for vi, hundarna, jag och mor.


Plocka plocka blåbär...


Skönt lugn i skogen.


Vi träffade på en soft groda.

När vi var nöjda med blåbärsplockningen och drog oss hemåt var det dags för grillning och jag tog rollen som grillmästare. Det hela blev väldigt lyckat och alla var nöjda med maten. Vi åt grillad fläskkarré med pommes frites, en fräsch sallad och underbar tzatziki som min mor gjort. Till efterrätt blev det glass, blåbär(självklart) och en riktig grym kolasås som min bror slängde ihop. Med andra ord en fantastisk måltid!


Mysigt och gott, upplagt för att skapa nöjdhet helt enkelt.

Så resten av kvällen ska jag förmodligen roa mig med att läsa i Sputnikälskling som jag verkligen tycker om. Dock står jag inför dilemmat att jag inte vill ta slut på en sådan bra bok för snabbt, men jag får helt enkelt läsa om den när den tar slut. Ciao!

Elias

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du hade i alla fall helteckande kläder. Bra för dig! Jag har myggbett på hela kroppen..när blir vi inbjudna på grillkväll? Svara på din telefon!

2009-07-19 @ 14:06:53
URL: http://sagolikasaker.blogg.se/
Postat av: Elias

Jajjemen, planering är A och O ^^ jag får väl se lite när ni blir inbjudna, when the time is right liksom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0