Elias entré i arbetslivet

Ja, då var det alltså dags även för mig att börja bli någorlunda ansvarsfull och göra någonting annat än att bara slappa, äta böcker och träffa vänner. Förmodligen var det på tiden eftersom jag under loppet av tre-fyra dagar förra veckan tittade på hela serien Death note som består av 37 avsnitt á 20 minuter vardera. Samtidigt läste jag även ut den underbara boken Kneller's Happy Campers och den kanske ännu mer underbara Norwegian Wood. Detta innebär att jag bara har en Murakami-bok kvar!

När telefonsamtalet då igår kom satt jag till följd av stor tristess intet ont anandes och spelade pokémon på mitt nyligen återfunna gameboy och upplevde stor nostalgi. Alltså var jag smått förvirrad när jag svarade och förstod inte förrän efter en liten stund att räddningen var kommen; jag erbjöds att jobba på Uffes Källare. När jag väl insett innebörden av det hela kände jag mig fantastiskt nöjd resten av dagen och ett annat mycket trevligt infall var när Felicia och Olivia kom hem till mig. Vi drack te, spelade gitarr och kom så småningom fram till att det enda rätta var att skapa denna blogg. När jag gick och la mig var jag full av glada tankar.

Idag började jag min dag med att sitta och stirra in i väggen i köket för att vakna till någorlunda innan jag ringde till arbetsgivaren ifråga. När jag väl klarat av detta och lagt på luren stod det klart för mig att jag med största säkerhet skulle få jobbet. Jag sprang ner och träffade Uffe klockan ett och pratade med honom om lite arbetstider och dylikt och det hela känns nu ganska lovande. Efter att jag ordnat papper om närvarorapporter av en fantastiskt trevlig anställd på kommunen var jag på topp. Det var dags för en fika!

Erik
Min gode vän Erik som jag inte träffat på ett tag bangade självklart inte på
att fika och vi satt och pratade och hade det trevligt på Askelyckan.


Perfekt för en sommardag.

Senare på kvällen var det dags för filmkväll där självklart Erik också deltog. Eftersom Aude ville ha en film som var "rolig och party" så valde jag ut Majo no takkyûbin(Sv. Kikis Expressbud), en helt underbar film av den mycket talangfulle regissören Hayao Miyazaki. Alla verkade mycket nöjda med den så när vi tittat klart på den så spelade vi en halv omgång Trivial Pursuit som avslutades efter att oförmågan att svara rätt på frågorna och tröttheten blivit för stor.


Tröttheten var väldigt stor när vi avslutade spelet och det var dags att säga
farväl.



Goodbye!

Med dessa bilder är det också tid för mig att säga god natt och sova ut inför den första dagen på mitt nya arbete som kommer imorgon. Det ska bli roligt och jag hoppas det kommer gå bra. Nog för denna gång, natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0