Fantastiska fördomar

"Crow blir våldsam Robin Hood". Efter att ha jobbat större delen av dagen skrattade jag som ett litet barn inombords när jag kom hem och skådade denna rubrik på Aftonbladets hemsida. Anledningen till att jag tyckte det var så roligt är att jag helt enkelt älskar South Park som i ett avsnitt har med Russell Crowe som sig själv där han har ett tv-program vid namnet "Fighting 'round the world". Där åker han runt i olika delar av världen och helt enkelt börjar slåss med slumpmässiga människor. Det hela är så fruktansvärt kul som bara South Park kan vara och om ni inte sett det så är det ett måste att titta på! Så när jag såg rubriken tänkte jag direkt på det avsnittet som anspelar på Crowes tendens att lösa det mesta med våld i de filmer han spelar i. Att han ska vara en våldsam Robin Hood tycker jag är väldigt roligt eftersom det späder på den fördom som South Parks skapare och även jag har om honom. Keep on fighting 'round the world!


"Making movies, making songs and fighting 'round the world!"
Russel Crowe i Southpark...


...och som en våldsam Robin Hood.

Efter att ha delgett denna lilla dumhet som dök upp i mitt sinne ska jag börja läsa Sputnikälskling av Haruki Murakami, en av de absolut bästa författarna jag vet. Jag ser fram emot att kasta mig in i ännu en bok av honom. Good times!

Elias


Sputnikälskling av Haruki Murakami.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hihihi. Säg till om boken är bra så lägger jag den som nummer tre på min "att läsa lista". Eller nummer fyra förresten ;)

2009-07-16 @ 22:11:13
URL: http://sagolikasaker.blogg.se/
Postat av: Elias

Hittills är jag väldigt nöjd med den och om jag känner min Murakami rätt så kommer den känslan bara öka i styrka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0