Födelsedagskalas och dagens dumhet

Nu i detta ögonblick sitter jag i fröken Gustavssons kök och väntar otåligt på den gudomliga kladdkakan det ska bjudas på. Vissa som valt att inte komma kan ju ångra sig nu. Om en stund ska jag på nästa kalas, hos Michelle som fyllde nitton igår. Spännande att besöka "Loft" där jag aldrig varit. Rapport kommer senare.

Jag vill även dela med mig av en dumhet som kan irritera mig till döds. Alla jobbiga, sönderstressade bilförare som blir irriterade om man inte ligger 30 km över hastighetsgränsen eller kör innan det ens hunnit slå om till grönt. Idag råkade jag ut för en så kallad tuttant som inte fattade att det var högerregeln på parkeringen vi körde. Så när det då kom en bil på min högra sida och jag glatt stannar för att följa de så kallade trafikreglerna slänger hon sig direkt på tutan och glor ilsket. Lär dig reglerna, god damn it woman! Och om du nu har så bråttom, stanna hemma istället och åk inte runt och sprid din elaka, stressade stämning till omvärlden!

Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0