Förmiddagsfika, arbete & Harry Potter

Den här dagen välkomnade jag med en trevlig liten förmiddagsfika tillsammans med Aude, även känd som Lava-Aude, som tillgodosåg mitt dagliga behov av lava(en form av elakhet). Vi satt och diskuterade diverse saker, bland annat incidenten när en numera händig man gick in i en stolpe. Det var väldigt roligt. Livet var mycket gott, colan jag drack smakade finemang och pratstunden med Aude var en utmärkt uppladdning inför jobbet. Väl på jobbet sålde jag i sedvanlig ordning några skivor, fixade lite här och där och pratade med Mikaela(min jobbarkompis). Arbetsdagen flöt på utan bekymmer.

Senare på kvällen efter att ha avnjutit en jättegod pastasallad så var det då dags att glida ner mot filmstaden och titta på Harry Potter and the Half-blood Prince tillsammans med Samuel, Simon, Caroline och Cecilia. Mina förväntningar på filmen var inte särskilt höga, jag tänkte att det skulle bli en trevlig film att titta på och såg den mest för att jag läst alla böcker och tittat på alla de tidigare utkomna filmerna. Det är ju trots allt Harry Potter.


Harry Potter!

Så här i efterhand är jag nöjd med filmen och den motsvarade de förväntningar som jag hade. Filmmässigt är den knappast top of the pops men den var trevlig att titta på och det känns som att de gjort det bästa av filmen. Eftersom jag inte förväntade mig något dramaturgiskt eller konstnärligt mästerverk kunde jag ta det för vad det var; en liten trevlig story. De som precis som jag följt Harry Potter-serien bör tveklöst titta på filmen. Den är enligt min smak den bästa av filmerna hittills och medan varken Emma Watson som Hermione eller Daniel Radcliffe som Harry är särskilt övertygande så skiner verkligen Helena Bonham Carter i rollen som Bellatrix. Självklart måste jag också uppvisa lite nöjdhet eftersom Aude också var närvarande i samma biosalong som mig vid dagens slut och att min dag då åtminstone nästan avslutades i närheten av samma person som jag påbörjade den med. Snart ska det sovas, god natt!

Elias


Kommentarer
Postat av: Felicia

Är det du so stjäl min tid med Aude?!!! Vi kan kanske mötas imorgon eller måndag eftermiddag efter jobbet? Puuuss

2009-07-18 @ 11:40:49
URL: http://sagolikasaker.blogg.se/
Postat av: Elias

Tja.. hon måste ju prioritera ;). Imorgon sounds great tycker jag! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0