Gamla bilder

Jag sprang iväg till min far en runda för att låna hans scanner till att scanna in några gamla bilder som jag hittade i ett skåp i mitt rum. Far poppade popcorn och vi drack varsin öl. Det var mycket trevligt och vi lyckades scanna in bilderna också. Efter det så visade far mig bilder på när han var ute på sin resa med sin motorcykel och var i Tyskland, Österrike och Tjeckien. När jag såg bilderna från Prag så tänkte jag självklart tillbaka på resan som vi gjorde dit och till ett par andra ställen med kulturklassen. Ah, good times!


Popcorn är gott och sen blir far så nöjd som bara han kan bli när det är bildvisning på gång.

Här följer de gamla bilder som jag hittade i mitt skåp som jag tagit med en analog kamera och som det av ren slump föddes allehanda ljusa varelser på. En ganska roande sak var att en människa på fotokursen som jag gick på med extremt bred småländska tolkade dem som "ett gäng killar som en kväll fått i sig nåt de inte borde".













Det känns ändå viktigt att gå ut och betrakta det mest vanliga för att så småningom inse att det kan leda till någonting fullständigt oväntat. Att bara börja med det allra enklaste kan vara ett väldigt bra sätt att lösa problem och när man minst anar det så hoppar några ljusa kaniner förbi i himlen. Då vet man ju åtminstone att allting förändras, och förändring är av godo, right?

Nu är det sovdags.


Kommentarer
Postat av: Peter

Alltså jag minns ju att det såg ut som kaniner men detta är ju än mer likt kaniner än vad jag minns.. Shiet Elias, asså jag tror någon försökte skicka meddelanden till dig den dagen, bara att du var för dum för att fatta....

2009-07-28 @ 10:06:57
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Elias

Ja jag gör ju mitt bästa för att bli smartare, så nästa gång de sänder mig ett meddelande kommer jag att fatta allt! Eller så bara fotar jag lite fler flygande kaniner, det går ju det också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0