Rough night

Härmed inviger jag mitt första blogginlägg. Denna regnfyllda rastlösa dag hade jag tänkt ägna åt städning, bakning och farmor. Hon kanske kan ge en del tips på hur man ska svänga den där kvasten och knåda den där degen. Hrrrrm. Jag har inte riktigt kommit till skott med något ännu, det brukar bli så. Det är focking computers fel! Plus att jag inte sover som en normal människa ska. Olivias sömn goes: sova lite, vakna lite, sova lite, vakna lite. It's like I'm turning medelålders sömnproblem gaaah! Where did I go wrong?

Nu vidare till sommarens boktips, Berättelsen om Pi.  En bok jag fortfarande tänker på, jag minns små anekdoter som hjälper mig att förstå en del mystik i min tillvaro.Tack Pi!  Pi är en indisk pojke vars pappa äger en djurpark. Han lever i en fridull värld omgiven av dessa vackra djur och ja, indiska människor. MEN, en dag befinner sig plötsligt Pi ensam på en livbåt tillsammans med en bengalisk tiger. (Hur detta hände? Läs boken. )Vad som måste förstås är att detta är den absolut farligaste tigern en människa kan möta, speciellt på en sådan här liten area. Så det kan gå.
Boken ger en spännande läsning om vardagen på det öde havet fylld med havssköldpaddor, alger, delfiner, hajar, hyenor, schimpanser, köttätande växter, bengaliska tigrar. You name it. 
PS. Det är en sann historia. Och man tror vartenda ord.


Auf Wiedersehen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0