Mycket trött, lite besatt

Så här vid slutet av dagen så känns mitt huvud lite som om man mixat innehållet och sen skakat runt det ordentligt. Massiv trötthet och lite yrsel ryms innanför min skalles väggar. Trots detta är jag fortfarande väldigt nöjd med dagens eskapader. All trötthet till trots så kommer jag förmodligen ändå inte gå och lägga mig förrän om någon timme.

Jag kom hem från födelsedagsbjudningen hos min kusin som idag fyllde 18 år för inte alls länge sedan och det var väldigt trevligt att träffa alla kusinerna igen. De är bosatta i Tyskland så det är ganska sällan som tillfället ges. Dock har de ett hus här i Sverige också och det var där vi var och firade min kusin Max. Han har varit och rest i Argentina och hade en massa att berätta om alla hans äventyr i det landet. Annars var det bara trevligt att umgås i allmänhet, det grillades korv, dracks öl och pratades. Alla verkade förhållandevis glada och även jag vaknade till efter min trötthet som följt efter jobbet och kände mig väldigt tillfreds.Det är trevligt med kusiner helt enkelt.

När jag tidigare idag läste vidare i min älskade bok Kafka på stranden som jag så ofta nämner har jag bestämt mig för att försöka läsa japansk litteratur som det refereras till i boken för att på så vis kunna fördjupa mig ännu mer i den kultur som jag hoppas kunna ta del av nästa år. Dessutom spelar det faktum att det är Murakami som jag är smått besatt av som skrivit denna bok där huvudpesonen refererar till vissa böcker. Natsume Soseki är en författare som nämns och jag hoppas kunna läsa något av denne författare. I och med detta så inriktar jag mig ännu mer på att ta mig till Japan till våren och göra någonting där, det skulle verkligen vara fantastiskt. Nu ska jag läsa lite mer i boken och sedan sova.

Idag fick jag rosévin och vingummin av min kära far som återvänt hem.


Yay!

God natt!

Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0