Jomen, så att..

Sedan gårdagens eskapader kände jag mig idag smått sliten men det värsta har gått över nu och jag är back on track. Idag tänker jag inte göra någonting krävande överhuvudtaget. Det mest jobbiga jag hittills tagit mig för var förmodligen att stappla upp ur min säng och äta deliciösa frukostbullar med pumpafrön i som min kära mor hade bakat. I huset finns också en riktigt lovande svartvinbärspaj som det ska ätas av sen.

Dock har jag gjort en väldigt snillrik sak idag; jag har nämligen beställt en av mina favoritfilmer, Carandiru, en oerhört välgjord brasiliansk film som handlar om ett väldigt underligt fängelse som fanns där och las ner först 2002. Filmen tar också upp en incident där 111 fångar förlorade livet under ett upplopp i fängelset. En fantastisk film som trots innehållet lyckas ge en mångsidig bild i och med karaktärsuppbyggnaden. Se den!



Resten av dagen ska jag förmodligen bara ta det väldigt lugnt, titta på någon film och mysa. En höjdpunkt jag ser fram emot är definitivt svartvinbärspajen, hohoho! Nu ska jag återgå till att göra så lite som möjligt.
Fred /Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0