Well... what'chya gonna do?

I skrivande stund sitter jag(Elias) och lyssnar på Nick Drake och känner mig väldigt fridfull. Utanför hörs det enformiga ljudet av en gräsklippare och själv sitter jag här och väntar på att Erik ska prova sina rollerblades för att se om de passar eller inte, möjligen blir det en liten åktur senare ikväll. Friden störs tillfälligt av ett reklammeddelande på spotify som propsar för någon ny svensk sommarskiva. Usch, jag får aldrig gå ner mig så hårt att jag ens funderar på att lyssna på en sådan. Nä jag har det bättre med herr Drake.

Idag hade jag första dagen på mitt nya arbetande liv, då jag jobbar på Uffes Källare. Det var ganska stillsamt och jag skötte mest kassan och noterade det som människor handlade. Att jobba på ett sånt kultställe som Uffes känns väldigt gött ändå och jag kommer inte ifrån att jag hela tiden när jag jobbar är omgiven av massor av awesome skivor. Jag blev glatt överraskad av att det till och med fanns en LP med Gogol Bordello, Super Taranta! Hur som helst har jag insett att det inte kommer bli några som helst problem på mitt arbete, tvärtom så kan jag sälja några av mina avdankade skivor som jag inte längre uppskattar. Nu är det dags att titta på 21 Grams och sedan kan det tänkas bli en liten tur med mina blades.

'Til next time, good bye.


21 Grams, av Alejandro González Iñárritu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0