Drömmar utan innehåll

Right, så på sista tiden har jag haft ganska underliga drömmar. Men inte för att de är absurda eller surrealistiska utan istället för att de känns väldigt verkliga men samtidigt fullständigt meningslösa. Till exempel idag drömde jag att jag hade hängt upp mitt hänglås på något ställe och gått därifrån, sedan insett att jag behövde det för att låsa fast en annan sak så då spenderade jag resten av drömmen på att bara leta efter mitt hänglås. Jag var inte ens panikslagen utan bara inställd på att "ja nu ska jag hitta mitt lås". I en annan dröm körde jag bil trots att jag inte har något körkort och i en annan hjälpte jag min bror göra en toga av ett lakan.

Det finns ju ingen innebörd överhuvudtaget men ändå fortsätter jag drömma de här mediokra drömmarna. Eftersom de är så färglösa har jag svårt att alltid minnas vad som jag drömt och vad som hänt på riktigt. Jag tror jag måste sluta sova så mycket som jag gör nu för det är när jag sover de där sista timmarna jag egentligen borde gått upp på som de här meningslösa drömmarna kommer.

Om jag ska fortsätta ha så mycket drömmar så vill jag ha mera färg och absurditet! Typ att kattbussen kommer och hämtar upp mig, det vore fett.

 

Förresten en eloge till TV4 Film som för första gången under dess existens igår lyckades visa en bra film; I Heart Huckabees. Titta ni kan ju!

Kommentarer
Postat av: å

love i heart huckabees!!!!

2009-11-23 @ 21:04:30
Postat av: Felicia

Precis! Tenta är ingen ursäkt!



Nu vet vi hur Åd provoras på bästa sätt...

2009-11-23 @ 21:12:15
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Elias

Ja den är riktigt fet, gått på SVT för inte så länge sen och nu TV4 Film också så det är helt klart en positiv utveckling.



Keep on doing it Felicia!

Postat av: Pao

så är det inte dags för en drömmässa snart då? eller vad du nu kallade det. m pejje o allt. men inte låta han bli för divig bara.



en gång så drömde jag att en älg, lika stor som en elefant, samma färg som en ko från skåne, jagade mig genom skogen. den svävade fram i typ slowmotion som om den hölls uppe av en zeppelinare eller en ballong. ao o sen ramlar jag o jag vet att den kmr tramapa på mig o jag vet att kmr bli squeeeeeezed o dö. men turligt nog så vaknar jag då ^^ för om man dör i drömmen så dör man ju you know.



hm drömtydning?

2009-11-23 @ 23:15:30
Postat av: Elias

Ja, det blir en sådan mässa i helgen redan, men alla biljetter är slutsålda till celebrities you know.



Jag vill också ha såna urflippade drömmar Pao! Fan mina drömmar är ju sjukt bleka jämfört med en elefant-ko-älg i ultrarapid. Tur att du överlevde!

2009-11-23 @ 23:43:30
Postat av: Åsa

Hellu! Det går fin fint, lite stressigt då och då bara. Hur går det sjävl med livet? Du pluggar fotfarande eller?! (: Var det skoj i london hos lilla Lovisa?

Ha de gytt, ciao

2009-11-26 @ 20:14:15
URL: http://alwayslookfabulous.blogg.se/
Postat av: Åsa

Okej, men det låter mycket bra. Vill du iväg för att jobba eller för att plugga, eller ta semester? (:

Vad bra att det var mysigt hos fisen, saknar henne enormt! Ha det, kram

2009-11-27 @ 10:02:46
URL: http://alwayslookfabulous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0