En guide till livet

Igår hängde jag hemma hos Felicia med lite människor och fick senare på bussen hem den fantastiska mängd fördomar kring bönder jag har bekräftade. På ett sätt kändes det ju bra att mina fördomar inte skilde sig så oerhört mycket från verkligheten men å andra sidan kändes det ju lite tragiskt att den pastischerade, stereotypa bild jag hade åtminstone på Gemlabussen stämde. Ja, vad gör man då? Idag bestämde jag mig för att helt enkelt inte bry mig så mycket och lyssna på den mycket känsliga spellista med fransk musik som Victor satt ihop. För övrigt är Latin Grammy Awards grymt kul att titta på.

Ännu en vecka av studier väntar, en ny hemtenta ska delas ut och för att illustrera min känsla inför detta citerar jag det mest intetsägande jag läst denna vecka, nämligen ett omdöme om boken Blind Willow, Sleeping Woman:
"Funny, but also sad and wise."

Tänk på det när ni behöver några riktlinjer i livet!


Kommentarer
Postat av: Felicia

Men Elias- det var inte Gemlabussen du åkte. Det var Alvesta eller Ljungby!

2009-11-16 @ 13:45:49
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Elias

Ääh, det är ju samma sak!

2009-11-16 @ 22:05:01
Postat av: Pao

hu ja!

2009-11-18 @ 21:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0