En timme och fyrtiofem minuter av en människas liv där det inte händer särskilt mycket

Multiplicera det med fem så har man en ganska genomsnittlig dag i mitt liv. Idag har delkurs nummer tre satt igång på universitetet och den fortsätter i den förra delkursens stil med film i en historisk kontext. Den nya läraren verkar bra och kan jämföras lite med läraren Manne om man tog bort obehagligheten hos honom och gav hans många paranteser en poäng och ett faktiskt innehåll.

Förutom föreläsningen där vi bland annat diskuterade neorealismen så åt jag lunch med Tobias och Alice. Tillsammans diskuterade vi det bästa sättet för oss att provocera människor på. Ännu har vi inte kommit fram till någonting riktigt konkret men i efterhand kom Alice med en idé som vi kan testa. Jag väntar fortfarande på att mina Murakami-böcker ska anlända så att jag åtminstone delvis kan provocera Peter och Felicia genom att inrikta mig så mycket på en enskild författare.

Eftersom jag inte har någon mer relevant bild att lägga upp och ändå måste enligt bloggandets alla principer så postar jag en poserande katt:


Kommentarer
Postat av: Felicia

AArrrrg! Vad sjukt provocerad jag blir! Nu ska jag bara läsa böcker av Simone de Beauvoir för att provocera Aude.



Kissen ärsöt

2009-11-10 @ 22:00:43
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Elias

Haha gör det! Och det är klart han är, it's Obelix, the master!

Postat av: Dante

Testa att basera dina val i livet med ett kast av en tärning, folk blir sjukt frustrerade!

2009-12-01 @ 15:48:35
Postat av: Elias

I shall try this technique! 'Cause it's a camping of hate..

2009-12-01 @ 16:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0