Första steget mot det jag borde göra

Som bekant med mig funderar jag väldigt mycket på vad jag borde göra men gör samtidigt mest av det jag har lust med. Nu i alla fall har faktiskt viljan och det jag borde kommit till en första försoning så jag ska fullständigt sluta spela det mycket destruktiva spelet World of Warcraft som börjat ta upp dumdristigt mycket tid. Så WoW är kiss helt enkelt och nu ska jag sluta hålla på med kiss över huvudtaget för det är inte min grej.

Istället ska jag lägga min nyfunna fritid på att läsa böcker, både skönlitteraturen som jag vill läsa och kurslitteraturen som intresserar mig och jag borde läsa. Det blir ju alltid lite traggligt när det är facklitteratur som man ska plöja igenom en väldig mängd av. Annars blir det att dricka te med freunds, spela gitarr och springa iväg på äventyr. Sounds good, yes. Imorgon får vi en hemtenta till också så det lär knappast bli några problem med att hålla mig sysselsatt.

Kul film såg vi idag, den store elake Bergmans Smultronstället med den gamle gubbstrutten Victor Sjöström i huvudrollen. Handlade mest om dödsångest som jag lyckligtvis inte lider av men det var gestaltat på ett skickligt sätt. Duttig Bergman!


En fantastisk cap ur Smultronstället.

Kommentarer
Postat av: Peter

Duttig Elias! WoW är kiss!

2009-11-18 @ 20:27:18
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Elias

Yes! I'm a strong man! ^^

Postat av: Zettermark

Jamenvisst tänker man så varje höst? "Nu ska jag kura ned mig i soffan med en kopp te och lite ljus och en god bok. Jag ska vara nyttig och mysig och inte sitta framför teven och datorn..."

Att det alltid skiter sig.

Lycka till på din quest! (eller det ordet kanske gav för mycket WoW-känsla..?) :D

2009-11-22 @ 19:04:22
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Elias

Ja usch nej, dåligt ord. Obehag. Men tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0