Vem var det nu som byggde den kinesiska muren?

Lite tungt kändes det att cykla genom Växjös citykärna och inse att ingenting förändrats under de senaste fem åren. Men skit samma, när jag senare satt på bibliotekets fik med en kopp kaffe kändes det bättre och när jag nu sitter här och ska skriva någonting talande är jag helt övertygad om att det kommer bli en bra kväll. Sitter och smuttar på en känslig liten säsongsöl och lyssnar på lite nice musik.

Det sägs att vintermörkret dödar optimismen och den oerhört tillförlitliga källan aftonbladet skriver att det är farligare än att röka men jag tänker inte låta det komma åt mig! Min duffel jag beställt har kommit idag också så jag ska cykla och hämta den alldeles strax. Så jag fattar inte varför vi ska vara bittra bara för att omgivningen blivit det? Jag har all anledning att fortsätta vara glad och det tänker jag fortsätta med. Till och med hemtentan won't bring me down!

Veckans låt är tveklöst Kinesiska Muren där Evert Taube gammal och gaggig pratar om hur Chi-Huang-Ti lät bygga kinesiska muren och bränna alla böcker i Kina. Skitdålig men samtidigt en helt fantastisk låt:


Kommentarer
Postat av: Olive

Åh jag älskar denna låt! lalehs sommarprat i stort sett..

2009-11-20 @ 20:01:57
Postat av: Elias

Haha, så sjukt gaggig är han när han resonerar om det hela. Stackars gubbe. Kul för övrigt att låten finns med på "Evert Taubes bästa 1937-1965" (observera bästa).

2009-11-21 @ 18:08:19
Postat av: Felicia

Bra svarat! Lycka till i tävlingen nu^^

2009-11-22 @ 23:32:01
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Elias

Tack Fille! Men känner man rätt människor så har man ju redan en länk på din blogg aight ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0