En blå kväll

I fredags var det då dags för mig, Joar och Peter att träffas ute hos Joar i det lilla samhället Berg för att skapa uppföljaren till vårt förra fantastiska äventyr. För att förbereda mig för kvällen hämtade jag på vägen hem från universitetet upp lite thaimat från Tam Nak, åt upp den och gav mig sedan iväg. Det första som skulle göras var att köpa folköl och det blev tre sorter; Pripps Blå (obviously), Falcon (för att burkarna var blå) och Bryggmästaren (för att det är den bästa). En underbar kväll väntade.


På väg ut i mörkret.

Efter att ha spenderat bussfärden ut till Berg med att fokusera på att inte somna så att jag skulle missa min hållplats och sympatisera med busschauffören som verkade ha ett oerhört trist arbete kom jag till slut fram. Där plockades jag upp av Peter och hans far som körde oss den sista biten till Joars hus. Vi kom fram, pratade lite och gav oss sedan iväg ut för att hitta ett ställe att börja våran kväll på.

När vi promenerat en liten stund satte vi oss bredvid det Joar hävdade var trädet från Carnival. Ackompanjerat av lite spacerock som han spelade och skogens tystnad tog vi varsin Bryggmästare. Det skapades en lite underlig stämning men det gick inte att förbise skogens stillhet. Vi hade trots allt en ficklampa och Peter använde den tillsammans med min kamera för att ta en ganska obehaglig bild.



Vi kom på att några levande ljus skulle höja mysstämningen något enormt så på vägen mot sjön plockade vi upp ett par sådana och några tomtebloss eftersom alla vet att tomtebloss aldrig kan gå fel. På vägen mot sjön träffade vi på en väldigt social katt som följde oss en ganska bra bit och precis när vi träffade på den tyckte att det var en bra idé att hoppa upp på min rygg för att bonda tidigt. Fantastisk katt!


En fin gest av katten.

När vi alla tre tagit oss över den lilla brädan som ledde ut till bryggan utan att falla i sjön tände vi våra ljus, slog oss ner och njöt av stillheten. Så berättade Peter om sina absurda drömmar och vi tände tomtebloss. Katten kom också och tog del av den mysiga stämningen som spred sig. Sen skrattade vi åt saker man kanske inte borde skratta åt och som kanske inte var värda att skratta åt men det kunde inte spela mindre roll just då.




Peter i tomteblossets sken.


Inget gör Joar så glad som tomtebloss.




Katten kom och lade sig tillrätta i Peters knä.


Sedan bjöd vi den på chips.

När det blivit för kallt för att sitta ute på bryggan längre bestämde vi oss för att vandra hem till Joar igen. Där avslutades kvällen med att vi spelade Super Smash Bros om vem som skulle få ta första sippen ur Peters blåa djävul som han köpt i Portugal. Lyckligtvis blev det Peter som fick göra det och han konstaterade direkt att den gav honom en väldig halsbränna. Vi fortsatte tills den lilla flaskan var slut och alla tre fått sin beskärda del av det blå. Sedan bara satt vi och pratade med TVn surrandes i bakgrunden bara för att ingen riktigt orkade stänga av den. Våra barndomar flätades samman när vi pratade om spel som GTA och Diablo II och att vi förmodligen är den sista generationen som fått leka med dem tennsoldater. Allt möjligt diskuterades och när vi bestämde oss för att sova var det snarare morgon än natt. Det kändes tungt att gå upp klockan åtta för att ta bussen hem men jag gjorde det ändå. Helt klart värt det, en underbar kväll!


Doesn't get more fabulous than that!

Resten av helgen spenderade jag ganska planlöst och lugnt och idag tittade jag på Wolverine och Coraline. Wolverine var överlag ganska dassig men lite underhållande på sina ställen. Fortfarande trodde jag att den skulle vara lite snyggare än den var med tanke på att det är Marvel som ligger bakom den. Men ändå kul att se den om man gillar comics. Coraline kändes som en pastischering av någon av Tim Burton's filmer och jag kunde inte låta bli att jämföra den med dem. I den jämförelsen blev filmen oundvikligen ganska blek men den var okej. Imorgon ska jag på ännu en föreläsning, det ser jag fram emot! G'bye.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lätt att jag ska bli serie tecknare! Din katt är väldigt söt, chips är också en delikatess hos min katt, speciellt ostbågar! (:

2009-10-14 @ 09:41:10
URL: http://alwayslookfabulous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0