London london

Just nu har jag ännu en hemtenta som innebär att det mest blir att sitta hemma och försöka plugga så mycket som möjligt, men innan jag dyker ner helt i avgrunden så ska jag i alla fall lägga upp några bilder från London. Resan var helt underbar, deras pubkultur är förmodligen det bästa som hänt mänskligheten och det var jättekul att träffa Lollo igen.


På el aeropuerto.


Äntligen framme i le London!

Första dagen gick mestadels åt för att hitta vårat hostel där det såg ut ungefär så här:


Funky funky.


Skön utsikt trots att det låg precis vid Piccadilly Circus.

När vi väl hittat det så gick vi och käkade på någon halvsunkig restaurang som gjorde kina/thai-inspirerad mat. Det var i alla fall billigt och mat är mat. Sedan drog vi och träffade Lollo och några av hennes vänner på puben the Sun Inn.


Men inte utan en Strongbow!


Erik!


Malin och Lollo!


Vid slutet av kvällen såg jag denna fantastiska skylten.

Nästa dag var vi på väg till Oxford Street för att shoppa lite så vi tog tunnelbanan dit för att lite senare dra till Hyde Park.


Tunnelbanan.


Så blir det med självutlösare i Hyde Park.


Glad Erik!

På kvällen åkte vi sedan iväg tillsammans med Lollo till en pub i Angel som min bror hade tipsat om: The Bull. Tyvärr vad deras seasonal ales slut men det var ett oerhört mysigt ställe.


The Bull, en härlig pub i området Angel i London.


Fantastisk öl.


Malin hittade ett räcke att matcha.

Nästa dag satte vi oss i en skön park och tog det lugnt innan vi skulle gå och titta på Up! som 3D-bio.






Erik posar med sina 3D-glasögon inne på bion.


Grymt fin biosalong.

Efter bion var det dags att göra lite touristing så vi gick mot London Eye och Big Ben.




Den mest turistiga bilden på resan!

Senare på kvällen efter att vi mött upp Lollo så stack vi hem där hon, hennes au paire-föräldrar och deras barn bor men eftersom de var iväg på semester kunde vi sova där. Deras hus var väldigt hemtrevligt men det blev sjukt kallt på nätterna.


Lollos hus.

Senare på kvällen efter att vi chillat hemma hos Lollo och haft det allmänt bra så stack vi iväg till en klubb som kanske var lite köttmarknad men det var ändå kul att dansa med de andra.


Där uppe fanns soffor att sitta i när man inte pallade dansa mer.


Jag var också där, of course, och såg på denna bilden lite douchig ut.

Dagen efter var vi på en marknad vid Notting Hill som jag glömt namnet på men det var massa folk där och på kvällen innan vi åkte hem så gick vi till en skön pub i East Sheen precis i närheten där Lollo bor.


Människor.


Resan kunde inte avslutas bättre.

Sedan följde en resa mellan klockan två på natten och fyra på dagen kommande dag där vi erbjöds HOT FOOD! av östeuropeiska flygvärdinnor, jag åt några snacks som fick mig att känna mig oerhört äcklig och insikten om att alla tåg mot Växjö var fullbokade när vi var på Göteborgs tågstation. Men till sist kom vi hem och jag sov tretton timmar den kommande natten. Lovely trip! 

Kommentarer
Postat av: Peter

Låter underbart elias, hur går tentan? tentan? tentan? angst angst?

2009-10-31 @ 20:30:55
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Elias

Haha skit ner dig, den finns inte för mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0