Don't look down, it's allright.

Igår stod jag då uppe på en åtta meter hög stege och målade en av husväggarna. Tvångstankar om bland annat att hoppa ner från stegen fyllde mitt huvud men jag motade bort dem så gott det gick där uppe på stegen. Det gick i alla fall bra och jag överlevde fram till kvällen då Pär och Peter kom hem till mig och vi satt och hade det fantastiskt mysigt. Vi drack vin, tände ljus och jag spelade the Velvet Underground and Nico, Nick Drake och It hugs back. Det skapade en väldigt avslappnad stämning och det var grymt trevligt att sitta och prata och ha det gött. Senare bar det iväg till Deluxe där jag träffade en massa andra människor och vid kvällens slut konstaterades det att om världen var ironisk med Deluxekvällen så var den av en rad olika anledningar något av det roligaste någonsin.



Sedan på morgonen idag vaknade jag med ett ryck av min irriterande mobilsignal som jag inte förstod mig på, fick på något sätt för mig att den var en del av en annan värld och bar på ett illavarslande budskap så jag la reflexmässigt på luren. När jag då vaknat till något mer och den ringde igen svarade jag med min bästa trötta, rossliga morgonröst. En timme senare befann jag mig hemma hos mannen som ringt; min far. Vi firade min bror som fyllde år igår med thaimat och glass till efterrätt. Det har varit grymt trevligt alltihop och ikväll har jag ingen direkt aning om vad jag ska hitta på, möjligtvis titta på en film. En bra start på dagen har det i alla fall varit.


Kommentarer
Postat av: Anonym

saknar deluxekvällar! hur är din filmkurs? verkar jättekul. jag har nog nästan bestämt mig för att läsa i växjö närjag kommer tillbaks. frågan är vad. men vi tänker på frågan senare :D

2009-09-14 @ 16:36:45
URL: http://hejchristina.blogspot.com
Postat av: Elias

Den är helt awesome! Okej ja det verkar ändå som att universitetet här står sig ganska bra. Vi måste lätt deluxa sen! Förresten börjar jag få Death note-abstinens, måste nog kolla på den igen ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0