Workshop

Idag var jag på en workshop på universitetet där en bildvetare och en filmfotograf gick igenom grunderna inom ljussättning, kamera och också lite om ljud. När vi gått igenom allt det och delats in i grupper var det lunchdags och efter det satte vi i grupperna igång med våra respektive uppgifter. Jag var i ljusgruppen och vi riggade upp olika lampor för att skapa rätt ljus för en intervjusituation. Sedan gjordes en helt fantastisk intervju där jag var en lokalkändis i Nässjö känd just för att ha lämnat bygden och till och med landet. Efter den gjorde vi en scen där vi försökte skapa en low key-känsla men lyckades lite sådär. Hur som helst kändes det väldigt kul med lite omväxling från föreläsningarna och att få göra någonting i praktiken.

Imorgon ska vi åka och hälsa på den här mannen som fyller år:


Födelsedagsbarnet.

Kommentarer
Postat av: peter

Kanske nåt för dig någon gång i framtiden? Portugisiska kursen alltså, vi har ju en brasilianska som lärare så hon lär ut den brasilianska formen av portugisiska också.

2009-09-22 @ 10:43:39
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Kajsa

grattis daniel :)

2009-09-22 @ 23:41:00
Postat av: Elias

Ja det kan mycket väl tänkas, portugisiska är helt klart ett av de språken som står högt upp på "dessa-språk-ska-jag-lära-mig"-listan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0