Första dagen på universitetet

Det hela började med ett slags introduktionsmöte som pågick en bit av förmiddagen och jag fick ett väldigt bra intryck av kursen i sin helhet och det verkar som att det kommer bli en riktigt härlig kurs att gå. Stämningen på campus kändes helt rätt och jag såg många trevliga människor som jag känner sedan innan. Så när den lilla introduktionen var slut kände jag, Olivia och Peter oss hungriga så vi mötte upp Felicia och sedan också Joar och åkte in till centrum för att äta mat. Eftersom vi var ganska långsamma med valet av matställe fick vi stressa grymt mycket tillbaka till campus. Sedan tittade vi som en del av kursen på Marie Antoienette som var en ganska stämningsfull film men möjligen lite långrandig under vissa episoder av den. Men jag gillade den ändå. Dessutom kul att den har världens chic lit-omslag.


Marie Antoinette av Sofia Coppola.

Så hösten ser helt klart väldigt lovande ut när jag får plugga på ett sånt trevligt ställe och se på en massa filmer. Tiden till våren då jag ska åka iväg på något äventyr kommer nog gå snabbare än jag trott.


Kommentarer
Postat av: Strumpan

Mmh.. Är inte det spiderman bruden.. vackert så det förslår..

2009-09-01 @ 23:11:00
Postat av: Lina

Det låter finfint ju. Men hey, är det aldrig någon som vill luncha med mig? sadface :(

2009-09-01 @ 23:20:08
Postat av: Elias

Strumpan: Jojjemen, men hon var mycket bättre i denna än i Spiderman definitivt.



Lina: No sad faces allowed! Häng med och luncha imorgon!

Postat av: Lina

Det hade jag velat för jag var alldeles lonely ska jag säga dig. Jag träffade på Joar men han försvann minsann lika snabbt som han dök upp... Men fler lunchdagar kommer väl hoppas jag? Jag vet ju inte hur ofta ni har lektioner och hänger vid universitetet men jag vandrar omkring där i princip varje dag i vilket fall!

2009-09-02 @ 15:54:57
Postat av: Elias

Vi går tisdagar, onsdagar och torsdagar och har alltid lunch vid 12, vi kan säkert arrangera nåt ska du se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0