Lite universitet, lite linnépark

Idag handlade våran föreläsning om hur man kan påverka filmer under klippningsprocessen och det var som vanligt väldigt intressant. När vi sedan gick för att äta lunch verkade allting lugnt. Men det skulle snart ändra på sig.


En fantastiskt rolig bild.

Men det uppkom en dispyt mellan mig och Olivia där jag hävdade att Fyffes bananer är bäst medan hon tyckte att hennes KRAV-banan var bättre. Och självklart blev det fight!


So it begins...


FIGHT!


Skickligt nog lyckades jag avväpna henne och vann därmed fighten.

Efter min prestigefyllda seger gick vi tillbaka till föreläsningssalen och tittade på filmen M, en väldigt gammal tysk film som faktiskt var väldigt bra. Den var förvånansvärt snygg för sin tid och lyckades verkligen framhäva en fascinerande stämning. Jag blev helt fångad av händelseförloppet och den var verkligen sevärd.


M av Fritz Lang.

Så när dagen på universitetet var slut mötte jag och Peter upp Tobias, Pär och Daniel och gick och satte oss i linnéparken och hade en liten fika.


Mys.


Ännu mer mys.

Som en skön avslutning tog jag med mig lite thaimat hem och kunde bara konstatera att dagen varit väldigt bra. Särskilt M var överraskande bra, den var helt över mina förväntningar. G'bye.

Kommentarer
Postat av: Olive

jag älskar fightingbilderna, sån jevla action!!

2009-09-09 @ 20:50:07
URL: http://minbloggistortsett.blogg.se/
Postat av: Elias

Ja jag vet! Tur att Peter var där för att seize the moment så att säga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0