Nyckelfågeln har landat

Sitter just nu i det rum jag lyckats få tag i ute i Genarp, cirka två mil från Lund. Terminstarten har varit ganska kaotisk och extremt jobbig. Det har konstant varit massa saker att fixa och mina lärare i japanska sparade verkligen inte på krutet. Jag visste inte att japanska var ett sådant extremt pluggämne som det är och att det var så ambitiösa människor som sökte in. Hur som helst vet jag inte riktigt om detta är någonting för mig. Det känns som att det krävs mer arbete av mig än jag är beredd att lägga ner. Hittills har jag inte haft alls roligt utan bara kommit att irritera mig på Japans hierarkistiska system där alla ska vara så oerhört medvetna om sin plats. Ärligt talat tror jag inte att jag vill vistas i ett sådant samhälle i egenskap av annat än turist.

Imorgon säger jag upp det här rummet som jag just nu befinner mig i, uppsägningstiden varar en månad så om jag sedan efter den månaden ändrar mig och känner för att gå kvar och läsa vidare får jag ordna ett nytt boende.

Kommentarer
Postat av: felicia

det brukar ju alltid vara jobbigt i början. det blir säkert roligare om någon månad. fast om du verkligen känner att det är fel så är det klart du ska fundera på att göra något annat. men jag håller tummarna för att det blir roligare.

2010-09-02 @ 01:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0