Vinst, fika, tristess

Idag vann jag tjugofem kronor på en trisslott efter att jag lovade Erik att ta med honom på en resa om jag vann tjugofemtusen i tjugofem månader. Men ödet ville annorlunda och jag konfronterades med meningslösheten i att köpa en lott och vinna lika mycket som den kostade. Tråkigt!

Annars var det riktigt trevligt att ta en fika med Erik och sedan dricka lite te hemma hos mig och prata. Så nu har jag bestämt mig för att imorgon förmiddag ta mig ut till universitetet för att plocka upp min tenta och sedan gå till den ökända arbetsförmedlingen för att ännu en gång registrera mig som arbetssökande. Sen får vi se om jag orkar leta upp några fler möjliga arbetsgivare som jag kan skicka mitt CV till. Arbetsmarknaden känns ju inte överdrivet öppen för någon med så få meriter och kontakter som mig.

Hard Boiled Wonderland and the End of the World är för övrigt en väldigt bra bok som jag kan rekommendera idag, av den fantastiske Murakami. Läste ut den igår och kände mig lite förvirrad men samtidigt väldigt nöjd med den.

Tråkigt inlägg men det reflekterar väl min sysslolöshet de senaste dagarna ganska bra. Mycket tankar kring sommar och speciellt festivaler får mig att fortsätta vilja gå upp tidigare på morgonen för att jag ska kunna göra någonting om dagarna förutom att gå runt i något slags halvslumrande tillstånd. Tråkigt att vara sysslolös men det kommer bättre tider för mig fo' sho!

I brist på annat, shadow possesion jutsu:

Kommentarer
Postat av: olivetree

yey! blogginlägg so much fuuuun!

2010-01-20 @ 23:22:15
Postat av: Felicia

Nej, du har helt rätt. Den aspekten har jag också tänkt på. Men det mest jobbiga måste ju vara att man ska göra det varje dag också. Han är ju professionell fotograf. Det måste vara svårt att ta på exakt vstånd exakt höjd. Hmm, det där verkar svårare än man kan tro!

2010-01-21 @ 17:19:14
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: pao

arbetsförmedlingen vill ha kvar mig i sitt register. är inte det konstigt? jag har inte uppdaterat min sida för jag har ju ett jobb numera. o då har de mejlat mig o bara 'vi ser gärna att du fortstätter vara att vara inskriven hos oss blablabla' aahrg de vill att folk ska vara arbetslösa. kan de inte vara lite glada för min skull? nää då. så nu ska jag ringa t dom nu o öh klaga! akta dig för dom - har inte hjälpt mig ngnting sen jag började gå dit de vill bara att jag ska sitta på deras möten o bli olycklig :(



jag ber om ursäkt för att jag är så väldigt uppmuntrande!



o jag vill m att det ska vara sommar. like nowww.

2010-01-22 @ 15:09:29
Postat av: El cielo

Haha jag delar din perception av arbetsförmedlingen Pao! Perception är ett flashigt ord by ze way. I need festival och dricka öl i solen sittandes i en fattig tältstol now!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0