Skridskor och jobbsökande

Igår såg jag filmen The Imaginarium of Doctor Parnassus som var ganska nice även om den inte var en film som direkt förändrade min världsbild. Små-artsy á la Hollywood men Tom Waits var fantastiskt bra i den så den var helt klart sevärd.

Men denna dagen så stack jag istället ner till sjön med min termos och åkte skridskor tillsammans med Aude och Tobias. Sen tog vi en paus och drack varsin kopp kaffe. Riktigt trevligt var det och isen var faktiskt helt okej att åka på trots att den var lite gropig. Det var senast förra vintern som jag åkte skridskor förra gången så det var riktigt kul och imorgon väntar en prestigefylld Wii Tournament.

För att vara duktig så sökte jag också ett jobb idag och ska förhoppningsvis ha bombarderat världen med jobbansökningar och snackat med Folktandvården om ett Frisk Tandvård-avtal innan veckans slut. Får se om det blir någon ordning med mitt liv snart.


Tom Waits, gudomlig i rollen som djävulen i The Imaginarium of Doctor Parnassus.

Kommentarer
Postat av: ladidiidaaa

i totally agree^^ man får lite panik ibland när man slås av hur många filmer det finns som man vill se fast man ännu inte vet om det. fast det vet man ju... old boy är knäpp och därför tyckte jag om den, men den är ändå inte den bästa jag sett. mer brutal än kill bill, killbill är snyggare gjord d och inte lika obehaglig som denna. kan bero på att blodet är medvetet comicfärgat a la ketchup yes. varför skriver jag det här? no idea. världens längsta kommentar i din blogg varsågod!

2010-01-25 @ 21:19:12
URL: http://minbloggistortsett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0