The Weight

Nu när tentan varit färdig och inskickad sedan fem dagar tillbaka så blir jag tvungen att hitta någonting annat att sysselsätta mig med. Skrev ett CV igår som jag ska låta min bror läsa igenom när han kommer hem för det känns inte som att CVn eller arbete riktigt varit mitt område i livet hittills. Sen ska jag självklart låta mitt CV studsa runt bland alla arbetsgivare som verkar rimliga. Kan bli bra. Kan bli ingenting, we'll see.

Så det verkar som att jobb är det som jag borde satsa på i vår, och körkortet såklart som hänger över mig som någon slags ständigt vakande illavarslande skugga. Jag kollade runt lite på kubanska ambassadens hemsida men för att få studentvisum där var man tvungen att skicka en massa dokument översatta till spanska som dessutom skulle vara godkända av den och den myndigheten. Känns som att man kanske behöver lite mer planeringstid då. Blä. Får väl försöka hitta på någonting kreativt med min vår i alla fall bortsett från att arbeta.

Då avslutar vi lite fint med månadens låt enligt min bror som jag inte kan göra någonting annat än att stödja i sitt beslut, för det är en riktigt grym låt:


Kommentarer
Postat av: Felicia

Usch, jag var och delade ut cv idag. Det var ungefär "jaja, ge hit ditt cv så kan jag slänga den i högen med 340 andra. nöjd så?!" Var ska du söka?

2010-01-15 @ 19:56:07
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: oliv

it's a heavy weight. Jag har aldrig hört dom, är dom kult? Du som har gått hos jobbcoach, hur skriver man ett masterCV?

2010-01-16 @ 14:33:19
URL: http://minbloggistortsett.blogg.se/
Postat av: Elias

Hehe ja det är ju sällan man känner sig uppskattad på arbetssökarmarknaden så att säga. Vet inte riktigt vart jag ska söka, har väl några småidéer så där.



Men jag gick bara hos jobbcoach en gång oliv eftersom jag började plugga precis efteråt och då får man inte ha det. Och det är det fantastiska bandet The Band som gjort låten, grymt bra band från 60-talet, spelade på woodstock och grejer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0