Accomplices in dräng

Accomplices in dräng - det var precis vad vi var i fredags när vi satt hemma hos Peter och förberedde oss inför att gå ut tillsammans. Vi hade laddat upp med öl och tequila för att skapa den rätta stämningen men kanske mest för att det kändes som en god idé. Så där befann sig jag, Pär, Daniel, Peter och Tobias och spelade fantastisk musik, tog emellanåt varsin högtidligt tequilashot och började långsamt förvandlas till drängarna. När vi slutligen alla avslutat våra enskilda metamorfoser och ett testosteronfyllt kuddkrig mellan Daniel och Pär resulterat i glassplitter på golvet kände vi oss redo. Vi begav oss bort till stallarna och lät oss sugas upp av atmosfären. Underbar kväll.

För ett par timmar sedan ringde jag till Erik och det tog lite tid innan han lite smått disträtt svarade.
- Mm, hallå?
- Sov du?
- Aa det gjorde jag, skönt att sova lite du vet så.
Jag fick lust att använda det av Pär bannlysta uttrycket "Fan vad skön du är" men skrattade lite istället. Sen pratade vi en stund och bestämde att han skulle ringa tillbaka till mig senare. Erik är en fantastisk man helt enkelt, på många sätt en given mästare och förresten på väg hit för att dricka lite te snart. Så denna korta triviala anekdot får bli min hyllning till honom, en av mina käraste vänner.

Annars har jag bara ett harmlöst boktips att erbjuda under denna lilla bloggsession, nämligen Goda Intentioner av Etgar Keret. Titeln låter lite avtändande men innehållet var oerhört mycket bättre. A piece of israelsk litteratur med korta fragmentariska vardagsberättelser med ett eller flera stänk av surrealism i dem. Boken lämnade verkligen ett avtryck på mig och kändes både inspirerande och tänkvärd. Om någon snäll människa som läser det här har lust att läsa en ny bok så läs Goda Intentioner. Elias out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0